Direktlänk till inlägg 9 december 2011

Perspektiv

Av norpangbg - 9 december 2011 05:58

Tänk dig att hela världen reducerades till en by med 100 invånare, men att alla proportioner bibehölls så skullde denna lilla by bestå av:

- 57 asiater
- 21 européer
- 14 amerikaner (från Nord- och Sydamerika)
- 8 afrikaner

- 52 var kvinnor
- 48 män

- 70 ickekristna
- 30 kristna

- 89 heterosexuella
- 11 homosexuella


- 6 personer skulle inneha och nyttja 59 % av alla gemensamma tillgångar, och de 6 personerna kom från USA

- 80 hade otillräckliga boendeförhållanden

- 70 var analfabeter

- 50 var undernärda, 1 döende, 2 föddes och 1 hade en PC.

- 1 och bara en har en akademisk examen.


Om man betraktar världen på detta sätt så påvisas nödvändigheten av samhörighet, förståelse, acceptans och utbildning för alla.

Om Du vaknar i morgon, frisk och icke-sjuk, så är Du lyckligare lottad än 1 miljon människor som inte kommer att leva nästa  vecka.

Om Du inte har upplevt ett krig, inte upplevt  hunger, fångenskapens ensamhet eller dödskampens smärta så är Du lyckligare lottad  än 500 miljoner människor här på jorden!

Om det finns mat i Ditt kylskåp, om Du har ett jobb, om Du har tak över huvudet och en säng att sova i, då är Du rikare än 75 % av innevånarna på jorden.

Har Du ett konto på en bank, lite pengar i börsen  och småslantar i en ask, då tillhör Du de rikaste 8 % av jordens invånare.


Och om Du läser detta så är Du mångdubbelt gynnad, för

!. Du tillhör inte de 2 miljarder människor som inte
kan läsa
2. Du har en PC


Någon har någon gång sagt:

- Arbeta, som om Du aldrig behövde pengar...
- Älska, som om ingen någonsin övergivit någon...
- Dansa, som om ingen längtade...
- Sjung, som om ingen lyssnade...
- Lev, som det vore ett paradis på jorden...

ABSOLUT NÅGOT ATT TÄNKA PÅ I VARDAGEN!!

 

Dagens Ord: 

Vad vore himlen utan stjärnor?
Vad vore bröllop utan tärnor?
Vad vore världen i all sin glans, om Inte underbara JAG
fanns..

 
 
Ingen bild

Linda

9 december 2011 11:03

Satt igår, då jag hittade din blogg, och skrattade mig igenom säkert tio sidor av alla dina inlägg.
Fortsätt på detta sätt, så har jag något att roa mig med på kvällen!

norpangbg

9 december 2011 19:02

Hej linda!

härligt att man kan glädja ngn ialla fall =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av norpangbg - 1 januari 2012 21:03

Ni kan följa denna bedårande blogg på denna adressen http://nattstad.se/Godisgrisen   God fortsättning! ...

Av norpangbg - 31 december 2011 06:51

"Som jag ser kan man dela upp människors förhållande till omvärlden i tre nivåer, artefakter (dvs hur människor, talar, klär sig, osv, dvs det man lätt kan urskilja hos människor, sedan finns det en andra nivå som handlar om vilka värderingar och åsi...

Av norpangbg - 30 december 2011 06:21

Skönhetsideal Om fula människor inte mått dåligt och blivit avundsjuka på skådisars eller modellers(Ni vet de snygga, inte sådana  pinnsmala skelettapor som går på catwalken) utseende hade de aldrig kämpat för att bli snyggare, och då hade alla s...

Av norpangbg - 29 december 2011 11:07

Fyrkantiga diamanter i öronen måste nog vara det fulaste jag sett Ingenting emot tjejers örhängen nu. Jag menar ju förstås alla killar som har dessa ytterst hemska små bling-bling-skitsaker på sina öronsnibbar.    Detta är hemskt och oerhör...

Av norpangbg - 28 december 2011 09:32

"Anonym Helt seriöst så tycker inte jag att din blogg handlar om "ditt hat mot bloggar och folk som vill bli kända". Det enda jag nosar upp efter varenda inlägg jag läser är ett förakt mot kvinnor, rätt mig om jag har fel. Grejen är den att det finns...

Presentation


Take It Or Leave It...

Detta är en inblick i min vardag och mina tankar.. En inblick från ett skitigt fönster skulle man kunna säga.. Du ser inte allt och det du ser kan du inte riktigt uttyda.. Så du kommer tillbaka dag efter dag för att få dig en kla

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards